PowerGel de la Powerbar in kitul de participare Baneasa Spring Trail Run 2017

Medalie baneasa 2017 v2sample2
Medalia Baneasa Spring Trail Run
March 16, 2017

PowerGel de la Powerbar in kitul de participare Baneasa Spring Trail Run 2017

Untitled-1

Veste buna!

Cu bucurie va anuntam ca in locul batonului proteic din kitul de participare Baneasa Spring Trail Run 2017, Powerbar va oferi unul dintre cele 3 geluri energizante PowerGel, un produs premium, perfect pentru alimentatia din timp cursei.

montaj_powergel

Pentru a avea energia necesara si a-ti atinge obiectivele in timpul unei curse, e bine sa te asiguri ca ai consumat suficienti carbohidrati inainte, precum si sa ai o alimentatie corecta in timpul cursei.

Alimentatia inainte de cursa

In imaginea de mai jos aveti modelul de meniu PowerBar care vine cu o abordare simpla si vizuala pentru a-ti face o idee despre echilibrul perfect intre categoriile de alimente. De exemplu, pentru mesele principale care ar trebui sa fie bogate in carbohidrati, un castron de fulgi cu banana si iaurt, piure cu felii de morcov si sunca sau paste cu sos rosu si parmezan.

Sporterna-hrung_im_Wettkampf_tellermodell_kohlenhydrate

09:00 – 12:00 Fructe de sezon sau congelate, legume gatite usor de digerat, fructe bogate in carbohidrati (banenele), legume proaspete si sucuri de fructe, smoothie-uri in diverse combinatii, fructe uscate (stafide, curmale etc.)

12:00 – 18:00 Produse din cereale usor digerabile (paste, paine alba, fulgi de ovaz, fulgi de porumb, cereale), orez, quinoa, amaranth, mei, cartofi

18:00 – 21:00 Peste, fructe de mare, carne slaba (carne de vita sau de miel tocata), carne de pasare, oua, late si alte lactate

In completare: Grasimi sanatoase precum ulei de rapita pentru gatit sau ulei virgin de masline pentru preparatele reci in cantiati mici.

Alimentatia in timpul cursei

Secretul alimentatiei in timpul cursei consta in aportul de carbohidrati care sa completeze rezervele de energie pe care le-ai facut inainte de cursa. Daca pastrezi concentratia de glucoza din sange la un nivel optim, atunci si performanta ta sportiva va fi optima. Pentru asta ai nevoie de tipul si cantitatea corecta de carbohidrati pe care sa-i consumi in timpul cursei. Produsele PowerBar contin un mix de carbohidrati special dezvoltat pentru sporturile de anduranta. Stiintific vorbind, doza recomandata de carbohidrati depinde de durata si intensitatea efortului in competitie si poate ajunge pana la 90 de grame pe ora.

Durata efort Carbohidrati pe ora
30-60 min Rinsing of mouth with a carbohydrate solution
1-2 hours Up to 30g
2-3 hours Up to 60g
More than 3 hours Up to 90g

Cand si cum poti folosi plicul de PowerGel

Un PowerGel Original contine 27g de carbohidrati si se consuma impreuna cu un pahar de apa sau isotonic (minim 150 ml). Iti recomandam sa il consumi la unul din punctele de hidratare de pe traseu unde, pe langa hidratare, poti lasa si ambalajul.

In functie de cursa la care alergi poti sa-l consumi dupa cum urmeaza:

  • Cros 10,5 km – la punctul de alimentare de la km 4 sau la punctul de alimentare de la km 7,5
  • Semimaraton 21 km – la punctul de alimentare de la km 7,5 sau la punctul de alimentare de la km 14.

About_Gels

Hidratarea, la fel de importanta ca alimentatia

Regula de aur pentru o hidratare corecta in timpul cursei este sa adaptezi cantitatea de apa la distanta pe care o alergi si temperatura si umiditatea de afara. Hidratarea depinde asadar de conditiile meteo, de felul in care transpira fiecare in timpul efortului, si de durata efortului.  O strategie simpla de hidratare pentru competitii care dureaza mai mult de 60 de minute este sa bei in jur de 400-800 ml/ora, impartiti in cantitati mai mici si consumate regulat pe parcursul unei ore.

Transpiratia poate fi un factor important in hidratare, pentru ca, pe langa apa care se pierde, se elimina si electrolitii necesari unei balante bune a lichidelor in corp. Sodiumul, de exemplu, este esential pentru a retine apa in organism, iar balanta lichidelor este importanta pentru functionarea sistemului muscular si nervos. Ce poti face? Consuma la punctele de hidratare bautura isotonica care nu contine doar sodiu, ci toti cei 5 electroliti principali care se elimina prin transpiratie: sodiu, potasiu, calciu, magneziu si clor).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *